De kat en de vogel, Nina Merx

picassocorneilleReceptie

De twee schilderijen eerst afzonderlijk bekijken.

Wat zien jullie?

Wat vinden jullie?

 

Ik laat beide schilderijen nu tegelijk zien. De leerlingen hebben een blaadje voor zich waar ze op gaan schrijven wat het verschil is tussen de twee schilderijen. (ik zet de klok op 5 min) Vervolgens leggen alle kinderen hun potlood op de hoek van de tafel.Ik ga samen met de leerlingen de verschillen tussen de schilderijen die ze hebben opgeschreven bespreken.

 Reflectie

Ik vraag aan de leerlingen hoe een kat er eng uit kan komen te zien (welke kenmerken) hier maken we een woordweb van.

Productie

De leerlingen maken een kat die er gemeen en eng uit ziet

Reflectie

De leerlingen waren allemaal betrokken bij het beschouwen van de schilderijen. De leerlingen waren erg enthousiast, iedereen wilde graag vertellen wat ze ervan vonden en wat ze zagen. De leerlingen begrepen de vervolg opdracht. Doordat we van te voren kenmerken besproken hebben van een enge griezelkat wist elke leerling hoe hij/zij zo’n kat kon gaan tekenen.